Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь
Упраўленне па адукацыі, спорце і турызме Дзяржынскага райвыканкама
Дзяржаўная ўстанова адукацыі
"Валмянская базавая школа"
ПРАВІЛЫ
ўнутранага распарадку для навучэнцаў
дзяржаўнай установы адукацыі
“Валмянская базавая школа”
1.1. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей - Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей - Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 «Аб зацвярджэннi Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыi» (у рэдакцыі пастаноў Міністэрства адукацыі ад 04.02.2014 № 9, ад 10.04.2014 № 38, ад 27.11.2017 № 148, ад 03.03.2018 № 10), тыпавымі правіламі і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.
1.2. Правілы ўстанаўліваюць нормы паводзінаў навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання навучэнцамі вучэбнага часу, умацавання дысцыпліны навучэнцаў, павышэння якасці адукацыі, выхавання павагі да асобы, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін.
1.3. Згодна з Правіламі ўсе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзінаў ва ўстанове адукацыі.
1.4. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў распрацоўваюцца да пачатку новага навучальнага года, узгадняюцца Саветам установы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.
1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4 дадзеных Правілаў.
1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктары у кожным новым навучальным годзе, да ўсіх навучэнцаў установы адукацыі - на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а да іх законных прадстаўнікоў - на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад роспіс).
1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.
1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.
2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;
2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;
2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам i ў парадку, якi вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149;
2.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага гвалту, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;
2.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
2.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;
2.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі;
2.8. удзел у кіраванні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей - Статут);
2.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю вольнага часу падчас канікул;
2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;
2.11. аб’ектыўную ацэнку ведаў;
2.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;
2.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;
2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;
2.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленага вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, устаноўленай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;
2.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;
2.17. атрыманне платных паслуг з колькасці, што аказваюцца ўстановай адукацыі;
2.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;
2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;
2.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;
2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;
2.22. удзел у дзіцячых, моладзевых і іншых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
2.23. удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;
2.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;
2.25. недатыкальнасць асобы.
III. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ
4.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні Савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў;
4.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (навучальных, факультатыўных, аб’яднанняў па інтарэсах, іншых);
4.3. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага члена адміністрацыі);
4.4. добрасумленна і адказна адносіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць хатнія заданні;
4.5. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;
4.6. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
4.7. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркаванняў усіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, адміністрацыі ўстановы адукацыі;
4.8. беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі; беражліва адносіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;
4.9. паважаць гонар і годнасць ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;
4.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё людзей, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;
4.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках ці пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);
4.12. загадзя (напярэдадні або за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку пра запланаваныя наведванні арганізацый аховы здароўя; у экстранных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на вучэбных занятках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;
4.13. размяшчаць сродкі сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам навучальных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;
4.14. прытрымлівацца дзелавога адзення, выкарыстоўваць адзенне і абутак для заняткаў фізічнай культурай паводле санітарных нормаў, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
4.15. мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;
4.16. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па вучэбных прадметах;
4.17. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока - хатняе заданне;
4.18. штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;
4.19. прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;
4.20. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.
5.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;
5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога выгляду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі або піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю людзей, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;
5.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;
5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;
5.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка альбо дзяжурнага адміністратара з наступным прад’яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;
5.6. карыстацца сродкамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;
5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;
5.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;
5.9. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, адцягваць сваю ўвагу і ўвагу іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню вучэбнага занятка;
5.10. ужываць падчас вучэбных заняткаў ежу і напоі;
5.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;
5.12. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;
5.13. падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;
5.14. пакідаць ўстанову адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без ўзгаднення з класным кіраўніком і (або) адміністрацыяй установы.
У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны світар ці камізэлька.
спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;
рэчы, якія маюць яркія, выклікаючыя малюнкі;
бруднае, мятае (неахайнае) і іншае адзенне, якое не прызначана для наведвання ўстановы адукацыі;
верхняе адзенне і галаўныя ўборы;
шмат біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных груп і розных накірункаў маладзёжнай субкультуры і спартыўных клубаў.
займае месца ў вучэбным кабінеце (класе), вызначаным класным кіраўніком;
рыхтуе неабходныя для работы на ўроку падручнікі і вучэбныя прыналежнасці;
ставіць на бясшумны рэжым прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў прызначанае для гэтага прыстасаванне (скрынку), якое можа знаходзіцца на асобным стале або на стале настаўніка.
21.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас уроку, настаўнік інфармуе пра гэта дзяжурнага адміністратара і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.
21.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.
21.3. Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка вучня, а пры неабходнасці - супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.
21.4. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.
21.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.
Уважлівай прычынай лічыцца:
хвароба навучэнца, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);
экстранныя выпадкі ў сям’і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);
пропуск заняткаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);
удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).
28.1. ва ўстанове адукацыі з ліку навучэнцаў V-VIII класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас перапынкаў, чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі.
28.2. у кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перапынку дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўроку: раздае дапаможнікі і сшыткі вучняў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.
для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;
адпачынку і фізічнай размінкі;
прыёму ежы;
праветрання класа, для чаго навучэнцам неабходна выйсці з класа;
падрыхтоўкі да ўроку, іншае;
шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;
штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любых канфліктных сітуацый;
катацца ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;
ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
Сталовая
Спартыўная зала
Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.
Санітарныя пакоі
Гардэроб
VII. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ ВУЧНЯМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАЎРОЧНЫ ЧАС
VIII. ЗААХВОЧВАННЕ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ
аб’ява падзякі;
узнагароджанне граматай;
узнагароджанне каштоўным падарункам;
напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.
Заахвочванне аб’яўляецца загадам дырэктара. Выпiска з загаду захоўваецца ў асабістай справе навучэнца.
заўвага;
вымова.
УЗГОДНЕНА
Пратакол пасяджэння
Савета ўстановы адукацыі ад 23.11.2019 № 3